Biuro sprzedaży – jak się przygotować do wizyty?

Są na świecie takie miejsca, do których wchodzi się z dużymi zasobami pieniędzy, następnie rozstaje się z nimi, a mimo to człowiek opuszcza je szczęśliwy. Jednym z takich miejsc jest biuro sprzedaży. Oczywiście, nie zawsze możemy być pewni sukcesu. Wydawałoby się wręcz, że tę pewność zyskujemy tylko w salonie samochodowym i sklepie z sukienkami. W każdym z tych przypadków ważna jest jednak nasza obecność. To ona sprawia, że stajemy się pewni naszego wyboru i przekonani o jego słuszności. Nie inaczej jest z kupnem mieszkania. Zdajemy sobie sprawę, że dużo wygodniej byłoby załatwić wszystko zdalnie i najlepiej nie opuszczając kanapy. Zawsze najtrudniejszy jest pierwszy krok. Pokonując go, stajemy się w pełni świadomymi Panami naszej sytuacji. Kto z nas nie chciałby takiej władzy, mając na uwadze, że gra toczy się o wysoką stawkę? Biuro sprzedaży dewelopera to nie tylko przestrzeń dbania o interesy, ale także miejsce konfrontacji naszych marzeń i oczekiwań z otaczającą rzeczywistością.

 

Dlaczego warto odwiedzić biuro sprzedaży dewelopera?

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważną rolę w komunikacji odgrywa mowa ciała. Tym bardziej nikogo nie trzeba przekonywać, że do jej oceny niezbędne jest spotkanie twarzą w twarz. Tylko taka relacja pozwoli nam ocenić czy wypowiadane słowa idą w parze z gestami. A może dostrzeżemy jakiś zgrzyt i brak wiarygodności? Jeśli zmienimy komunikację z wirtualnej na rzeczywistą i osobiście odwiedzimy biuro sprzedaży, możemy sporo zyskać:

  1. Jest to idealny sposób na spotkanie się z pracownikami dewelopera 1:1
  2. Kupując mieszkanie, kupujesz również jakość obsługi. Sprawdź ją sam!
  3. Masz możliwość częściowego zweryfikowania opinii znalezionych w internecie
  4. Możesz bezpośrednio ocenić czy deweloperowi zależy na udzieleniu odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.
  5. Sam zweryfikujesz, jaką wiedzę na temat inwestycji posiada deweloper.

 

 

Jak się przygotować do spotkania w biurze sprzedaży?

Kiedy się z kimś umawiamy, każda ze stron oczekuje odpowiedniego przygotowania. Może tutaj chodzić zarówno o uprasowaną koszulę i ładny bukiet kwiatów, jak i kompetencje merytoryczne. W rozmowie z deweloperem przede wszystkim musimy być świadomi swoich oczekiwań i umieć je odpowiednio wynegocjować. Od dewelopera powinniśmy natomiast wymagać wiedzy o prowadzonych inwestycjach i otwartości. Może się zdarzyć, że będziemy również ofiarami pewnych deweloperskich sztuczek. Unikniemy ich tylko wtedy, gdy biuro sprzedaży wypełnimy własną determinacją, pewnością i odpowiednim nastawieniem. Podsumowując:

 

  1. Aby spotkanie w biurze sprzedaży wykorzystać w 100%, sam musisz się do niego dobrze przygotować
  2. Przygotowanie się na wizytę do biura sprzedaży powinno być podobne jak przygotowanie do targów mieszkaniowych, więcje info tutaj: https://dobrzezamieszkasz.pl/targi-mieszkaniowe-jak-sie-przygotowac

 

Biuro sprzedaży – Niewygodne pytania

Kto pyta, nie błądzi. Proste powiedzenie, ale być może właśnie w tej prostocie kryje się cała mądrość. Wyobraźmy sobie, że nie zadajemy jakiegoś ważnego pytania lub nie dogadujemy kluczowej kwestii. Mija czas oczekiwania, odbieramy mieszkanie i zaczynamy… błądzić. Co więcej, nie powinniśmy bać się żadnych pytań. Nawet jeśli pozornie wydają się mniej istotne. Nie ma głupich pytań, głupio natomiast byłoby sobie narobić kłopotów przez ich brak. Niezwykle ważne są również tzw. niewygodne pytania. Być może dzięki nim, zapewnimy wygodę sobie i naszej przyszłej przestrzeni.

  1. Im więcej pytasz, tym możesz okazać się dla sprzedawcy trudniejszym klientem. Masz do tego prawo! W końcu to Ty podejmujesz się zakupu inwestycji, wartej setki tysięcy złotych.
  2. Jeśli dobrze się przygotowałeś i poszukałeś opinii o deweloperze w internecie – część pytań masz gotowych. Zadaj pytania o konkretne sytuacje z poprzednio prowadzonych przez dewelopera inwestycji.
  3. Błędy zdarzają się każdemu deweloperowi… Ważniejsze jest, jak z daną sytuacją sobie poradzili? Czy zostawili kupującego samego z problemem czy pomogli w jego rozwiązaniu.
  4. Oczywiście nie zawsze musi być to regułą, ale warto obserwować zachowania sprzedawców. Często nie są przygotowani na trudne pytania i łatwo zauważyć czy dana sytuacja miała miejsce i czy wyszli z niej “z twarzą”.

 

Uważność przede wszystkim… ale bądź też człowiekiem! 🙂

W sytuacjach biznesowych, ważne jest wypracowanie relacji partnerskich. W związku z tym, nikt nie chciałby na starcie popsuć atmosfery brakiem zaufania. Posługując się językiem piłkarskim, obie strony powinny grać do jednej bramki. Końcowy wynik zależy natomiast od współpracy. Deweloper nie powinien dbać jedynie o korzystną sprzedaż. Jego zwycięstwem powinna być również satysfakcja i dobro klienta. Zaufanie klienta, wysokie kwalifikacje dewelopera i owocna współpraca, to cechy, które powinny prowadzić do sukcesu zakończonego uściskiem dłoni! (bez konieczności wymiany koszulek) 😉

  1. Mimo, że namawiamy do wypytywania i szukania dziury w całym, pamiętaj, że każdy sprzedawca ma również swoją wytrzymałość.
  2. Zamęczenie szczegółowymi pytaniami, nie wpłynie dobrze na relację sprzedawca – klient.
  3. Z listy wszystkich pytań, które budzą Twoją wątpliwość wybierz 3-5 i te zadaj sprzedawcy. Wiarygodność pozostałych kwestii zbadaj u znajomych lub mieszkańców wcześniej nabytych inwestycji.

Biuro sprzedaży potraktuj jak wizytę w gabinecie psychologa. Porozmawiaj o problemie, poznaj rozwiązania, przyjrzyj się ofercie, ale pod żadnym pozorem nie daj się zwariować!

Udanej wizyty!

 

Zobacz również:

Mieszkanie marzeń – jak je znaleźć?

Kredyt hipoteczny – koszty dodatkowe

Udostępnij: