O co spytać aktualnych mieszkańców?

Jeśli wstępnie wybrałeś wymarzone mieszkanie, czas na jego weryfikację. Na rynku wtórnym analiza ta, będzie opierała się na wybadaniu działań pośrednika. Natomiast na rynku pierwotnym, badane będą poczynania dewelopera. U kogo szukać informacji? – U osób, które zakup mieszkania mają już za sobą. O co warto spytać aktualnych mieszkańców? Przychodzimy z pomocą!

Gdzie zdobyć informacje o deweloperze lub pośredniku?

Jeśli wybrałeś dewelopera, z którego oferty chciałbyś skorzystać, koniecznie sprawdź jego wiarygodność i jakość usług. (Jak zweryfikować wiarygodność dewelopera? wkrótce) Jednym z takich sposobów jest odwiedzenie wcześniejszych klientów. Zapoznasz się tym samym z potencjalnymi sąsiadami, u których będziesz mógł zasięgnąć opinii.
Jeśli wybrana inwestycja jest na etapie “dziury w ziemi”, wejdź na stronę dewelopera i zobacz, które projekty zostały ostatnio ukończone. Mieszkańcy tej inwestycji, będą mogli podzielić się z Tobą opinią o całym procesie.

W przypadku weryfikacji pośrednika, sprawa jest bardziej skomplikowana. Zwłaszcza jeśli przychodzimy z tzw. “ulicy”. Powinniśmy wtedy dotrzeć bezpośrednio do osób, które kupiły mieszkanie w danym biurze nieruchomości lub u konkretnej osoby. Możemy spróbować podpytać o to samego pośrednika. Jest to jednak przekazywanie danych osobowych, stąd możemy się spotkać z odmową.
Najlepszym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z pośrednika, którego polecają znajomi. Przy wyborze, można się również kierować pozytywnymi opiniami internautów. Aczkolwiek drugi przypadek wymaga od nas pewnej dozy ostrożności. Oceny znalezione w internecie, nie zawsze spełniają kryteria wiarygodności.

O co spytać aktualnych mieszkańców? – lista pytań

Aby ułatwić Wam zadanie, przygotowałam listę pytań. Jest ona podzielona na obszary, które warto przebadać. Sam zdecyduj, które pytania są dla Ciebie istotne i zadaj je podczas spotkania.

OBSŁUGA
  • Jak oceniają poziom zaangażowania sprzedawcy/dewelopera, w sprzedaż mieszkania?
  • Jak przebiegał proces negocjacji? Czy deweloper/sprzedawca był skłonny do ustępstw?
  • Czy zachowanie sprzedawcy zmieniło się po podpisaniu umowy deweloperskiej?
  • Czy mieli jakieś negatywne doświadczenia?
  • Czy poleciliby tego dewelopera/sprzedawcę?
  • Co ich pozytywnie zaskoczyło w obsłudze?
  • Czy była możliwość wprowadzania zmian w układ mieszkania? Jak przebiegał ten proces?
  • Czy deweloper miał opóźnienie w realizacji inwestycji? Jak wyglądało zachowanie dewelopera?
BUDYNEK
  • Czy napotkali problemy wynikające z popełnienia błędów podczas budowy? ( np. Przeciekający dach, niestabilne parapety, pęknięte rury, nieszczelność instalacji, zarysowania na szybach, słaba jakość wykonania tynków itp.)
  • Jak przebiegał odbiór techniczny mieszkania? Jak wyglądał proces napraw?
  • Czy rzeczywista wielkość mieszkania była taka jak w projekcie?
MIESZKANIE
  • Czy deweloper bierze pod uwagę opinie mieszkańców? np. rodzaj usług w parterze?
  • Jak wygląda naprawa awarii bieżących?
  • Jak wygląda obsługa budynku? Kto dba o porządek? Czy brany jest pod uwagę głos mieszkańców?

 

Całą listę pytań możesz otrzymać bezpośrednio na maila. Lista jest stworzona w wordzie, dzięki czemu możesz usunąć według Ciebie zbędne pytania, edytować je lub dodać nowe. Wydrukuj je i zabierz ze sobą na spotkania z mieszkańcami, aby niczego nie pominąć.

Zaoszczędź swój cenny czas! Zapisz się do naszego newslettera, a my wyślemy Ci na maila listę pytań.


 

Dlaczego wizyta u wcześniejszych klientów jest ważna?

PO PIERWSZE: świadomie podejmiesz decyzję i będziesz “przygotowany” na ewentualne trudności i niepowodzenia.

PO DRUGIE: na podstawie zgromadzonych informacji, będziesz mógł porównać dwie równie atrakcyjne oferty. Pomoże Ci to zdecydować się na zakup bezcennego komfortu. Za taki uważana jest dobra jakość obsługi.

I PO TRZECIE: jeśli poznasz potencjalne problemy, możesz na nie zwrócić uwagę przy negocjacjach. Będziesz mógł również doprecyzować niektóre zapisy umowy deweloperskiej lub umowy sprzedaży. Pamiętaj, każdy późniejszy problem będzie rozwiązywany na podstawie jej zapisów. Im więcej wynegocjujesz, tym lepiej dla Ciebie 🙂

Udostępnij: